NYHEDER 25. SEP 2025 KL. 10:52

Forbedringer gør Rejsekort-app'en nemmere at bruge for digitalt utrygge rejsende

Af: kollektivtrafik

Trafikselskabet Midttrafik har sammen med de øvrige trafikselskabver, Rejsekort & Rejseplan A/S samt handicap- og seniororganisationer været med til at udvikle forbedringer i Rejsekort-app'en. Målet har været at gøre det lettere og tryggere at rejse digitalt – også for dem, der er mest i risiko for at blive hægtet af den digitale udvikling


De nye tiltag er kommet til gennem Forum for digital inklusion på farten, hvor brugerorganisationer og trafikselskaber mødes fire gange om året. Det er input herfra, der har været afgørende for arbejdet.

Forbedringerne betyder, at de sidste kundegrupper, pensionister under 67 år samt børn og voksne med handicap, kan rejse til den rigtige pris med Rejsekort-app'en.

- Rejsekort-app'en er brugt mere end fire millioner gange i Midttrafik's område. Med de nye forbedringer kan alle vores kunder trygt lukke deres fysiske Rejsekort ned, få restbeløbet retur til deres NemKonto og begynde at bruge Rejsekort-app'en, siger Midttrafik's direktør, Lars Berg, der fortsætter:

- Det har mange efterspurgt. Derfor er vi glade for, at vi nu kan tilbyde alle vores kunder en nem tilgang til bus, tog og letbane.

Fem konkrete forbedringer skabt i samarbejdet:

Til gavn for alle rejsende
Hos Midttrafik fremhæver man, at de forbedringer, der kommer fra arbejdet med digital inklusion, i sidste ende gavner hele brugergruppen. For eksempel har feedback fra organisationerne også ført til ændringer i navigation, sproglige formuleringer og vejledninger i app'en.


Fakta om Forum for digital inklusion på farten:

Fakta om Rejsekort-app'en:



Billetter og takster It og teknologi