NYHEDER 27. NOV 2025 KL. 12:11

Passagerne er tilfredse med flextrafikken i Region Midtjylland

Af: kollektivtrafik

En kundetilfredshedsundersøgelse for første halvår 2025 viser fortsat høj tilfredshed med de fem kørselsordninger inden for Midttrafiks flextrafik - Flextur, plustur, flexbus, handicapkørsel og kommunal kørsel. Særligt kundernes villighed til at anbefale flextrafik til andre er steget



Midttrafik etablerede i 2024 en fast kundeundersøgelse, hvor dataindsamlingen foretages løbende hen over året af analysebureauet Wilke.

Rapporten for 2024 viste høj tilfredshed på tværs af de fem kørselsordninger - Flextur, plustur, flexbus, handicapkørsel og kommunal kørsel. En kundeundersøgelse for første halvår 2025 viser, at den overordnede tilfredshed med flextrafik ligger på 4,3 målt på en skala fra 1 til 5. Dermed fastholder kørselsordningerne det høje niveau fra 2024, hvor tilfredsheden blev målt til det samme.

Til gengæld er kunderne ifølge undersøgelsen blevet mere villige til at anbefale flextrafik til andre. Det fremgår af NPS-scoren, der er steget fra 62 til 74, hvilket ligger på et meget højt niveau. NPS-scoren - net promoter score - går fra minus 100 til plus 100.

Flextrafik er kollektiv trafik på bestilling. Nogle kørselsordninger er åbne for alle, mens andre er for kunder med særlige transportbehov og bliver godkendt af kommunerne.
Kunderne bliver hentet i personbiler og efter behov - særlige minibusser med plads til hjælpemidler. Den enkelte chauffør spiller derfor en stor rolle i forhold til kundernes tryghed og komfort, mens bestillingsprocessen er vigtig for den samlede kundeoplevelse af turen med flextrafik.



Flextrafik Kundetilfredshed