NYHEDER 16. AUG 2018 KL. 12:24

Kundecenter i Svendborg lukker 1. september

Af: kollektivtrafik

FynBus lukker sit kundecenter i Svendborg 1. september, da færre og færre kunder benytter centeret. Samtidig er de henvendelser, som FynBus får, i dag af langt mindre kompleks karakter end før i tiden. De kan derfor klares via andre kanaler. FynBus forventer at kunne spare ca. 1,2 millioner kroner om året, når kundecentret er lukket


FynBus vurderer, at omkring 80 procent af det faldende antal henvendelser, som kundecentret får, drejer sig om optankning af rejsekort og fornyelse af periodekort. De sidste 20 procent er kunder, der kommer ind i butikken for at købe et rejsekort eller få hjælp til deres Ungdomskort.

Fra 1. september, når kundecenteret er lukket, kan buskunderne tanke deres rejsekort op på nettet. Ønsker de personlig betjening, kan de stadig tanke deres rejsekort op hos 7-Eleven, der findes på Svendborg Station tæt på FynBus’ nuværende kundecenter. Man kan også tanke op andre steder på Fyn og Langeland. Alternativt kan kunderne få en tank-op-aftale, så optankningen sker automatisk.

FynBus lægger vægt på, at kunderne er trygge ved at tanke deres rejsekort op. Derfor står Rejsekort Kundecenter også til rådighed, hvis kunderne har brug for at blive guidet igennem optankningsprocessen. Til den gruppe, som endnu ikke har anskaffet sig et rejsekort, har FynBus’ lavet en trin-for-trin-vejledning til, hvordan rejsekort bestilles på nettet. Man kan også besøge FynBus’ kundecenter i Odense.

Ungdomskortkunder kan fortsat få hjælp telefonisk eller ved at besøge FynBus’ kundecenter i Odense.

På nuværende tidspunkt er FynBus i dialog med Svendborg Kommune om et salgssted i kommunalt regi - en løsning som mange fynske kommuner allerede har. Der er dog ikke en endelig afklaring endnu.