NYHEDER 26. SEP 2018 KL. 14:12

FynBus kampagne: Farvel til bilen og goddag til bussen

Af: FynBus

Farvel til bilen og goddag til bussen

Fra mandag d. 24. september, og tre uger frem, løber FynBus’ nye priskampagne af stablen. Formålet med kampagnen er, at bilisterne skal ud af deres biler og over i de grønne busser. Samtidig skal kampagnen endegyldigt aflive myten om, at det er dyrt at tage bussen.


Under sloganet ”Stik den!” skal de fynske bilister gøres opmærksomme på, at der ikke er megen sandhed i myten om, at det er dyrt at tage bussen.

Priskampagnen er målrettet bilister, der til daglig tager bilen ind til Odense eller Svendborg. En målgruppe der i høj grad kender til trængsel og køkørsel i myldretiden.

Målet for priskampagne er at åbne deres øjne for, hvor billigt det er at benytte den kollektive trafik med et pendlerkort i hånden.  Samtidig sætter kampagnen fokus på, at busturen er en oplevelse, hvor kunden ikke skal bruge kræfter på at hidse sig op over trafikken, men i stedet blot kan slappe af og nyde at blive kørt fra A til B.

Fra uge 39 og de næste tre uger har 15 udvalgte bybusser i Odense fået bagenden heldekoreret, så bilisterne får budskabet om billig bus lige i ansigtet, når de holder i kø. Kampagnen kører også via radiospots samt avis- og digitale annoncer.